luni, 3 august 2009

SA NE ADUCEM AMINTE DE...

PETRE ŢUŢEA


“- Ce mai faceti, domnu’ Tutea?” / “- Ma simt asemeni unui vultur trist, care înaltat la zenit urineaza asupra veacului douazeci cu un dispret crestin.”

“Eu n-am tins sa devin filozof. Am vrut sa devin “legiuitor” – ceea ce e cu totul altceva -, adica sa ma mut în altii. Legiuitorul este unul care îsi lichideaza autoinstatisfactiile revarsîndu-se, formal sau juridic, în altii. Asta am vrut eu. Eu m-am vazut întotdeauna legiuitor, desi n-am avut ocazia sa fiu. Am fost sfatuitor la diferiti tîmpiti ministri. Si alunecam peste ei ca apa peste rata… Uite, ca sa ajungi legiuitor într-un stat nu-i suficient sa fii un mare gînditor juridic, adica gînditor al formelor ordinii în societatea umana, ci trebuie sa ai si o spurcaciune de partid. De unul singur poti sa scrii tratate întregi… scrii carti, dar nu faci cetate.”

“Generatia se naste asa: apare un cap – sau poate mai multe deodata, care sînt ancorate în acelasi ideal. Si daca idealul este stralucit reprezentat, devine forma modelatoare pentru cei care-l urmeaza. Trebuie acceptata ideea de oameni-model. În vreme ce apostolii se topesc în absolut, modelele se topesc în generatii. Cei ce devin modele sînt creatori de epoca si de curente si astfel hotarîtori pentru cetate.”

Petre Tutea – Presentation







Petre Ţuţea vorbind despre democraţie




Petre Tutea - despre Vlad Tepes




Prostia românească ucide clasa intelectuală




Petre Ţuţea vorbind despre regimul postdecembrist




Petre Tutea Christian Verticality




Petre Ţuţea vorbind despre asasinarea lui Ceauşescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu